Sevinçler, kavuşmalar, barışmalar olarak bildiğimiz bayramlar’ın bir de “ekonomisi” var. Markaların rekabeti en fazla bayramlarda öne çıkıyor. Batı’da Şükran Günü ve Noel ile önemli günlerde öne çıkan ticari rekabet bizde en fazla Ramazan ve Kurban Bayramı’nda yaşanıyor.
Bayram ekonomisinin en belirgin ve ölçülebilir özellikleri ulaştırma, seyahat, şekerleme, giyim ve kredi kartları pazarında görülüyor. Bu Ramazan Bayramı’nın giyim açısından bir özelliği de yaza giriş tarihleriyle çakışması oldu. İnsanlar sadece bayramlık değil, yazlık giysilerini de aynı döneme getirdiler. Haliyle, veriler bayram ekonomisine münhasır değil. Aynı şekilde seyahat verileri de sadece bayramı değil, okul yaz tatili sebebiyle köyüne, tatil yöresine gidenleri de kapsıyor kanaatindeyim.
Bayram deyince akla ilk Coca-Cola geliyor
Ramazan deyince akla ilk gelen markalar hangisidir. Elimde DORinsight’ın 2015 yılı dair bir araştırmasına göre: Yüzde 34 ile Coca Cola,yüzde 19 ile Ülker, yüzde 9 ile Sütaş
En çok reklam gösteren ve ramazanın ruhuna uygun bir çıngıl ile mesajını verenler hedef kitleye ulaşıyor...
Bu doyurucu yaznın tamamını The Brand Age dergisinde okuyabilirsiniz.