Online ödemelerde kullanılan kredi kartlarının %12’si yıl boyunca 20’nin üzerinde online ödemede kullanıldı. Online ödemelerde kullanılan banka kartlarının sadece %41’i 1 adet online işlemde kullanıldı. Yıl boyunca 20’nin üzerinde online ödemede kullanılan banka kartlarının oranı ise %4 seviyesinde bulunuyor.
Havayolları ve seyahat, online ödeme penetrasyonunun en yüksek olduğu sektörler olurken bu sektörlerde düşük büyüme oranları dikkat çekiyor. Penetrasyonun düşük olduğu market, mobilya, konaklama ve giyim sektörlerinde ise %20’nin üzerinde büyümeler gerçekleşti.
Türkiye’de online perakende ödemeler içerisinde mobil ödemelerin payı son bir yılda %20’den %30’a yükseldi. Cihaz kırılımında ise tablet kullanımının gerilediği, mobilleşmeye akıllı telefonların öncülük ettiği görülüyor.
Türkiye’nin bir yıl içerisinde %20’den %30’a yükselen oranına karşın dünyada İngiltere, Japonya gibi ülkelerde perakende e-ticaret işlemleri içerisinde mobilin payı %50’nin üzerine çıktı. Güney Kore’de mobil ticaret oranı gerilerken Avustralya, seçilen ülkeler arasında en önemli atılımı gösteren ülke olarak üçüncü sıraya yükseldi.
Kaynak: BKM, Türkiye Online Ödemeler Raporu